Witaj
1. Odchyl pokrywę paska rozrządu rozpinając ją od góry ( osłona znajduje się po lewej stronie silnika)
2. Powinieneś zobaczyć dwa koła zębate rozrządu a na nim pasek rozrządu
3. Jeżeli niema na nich paska to znaczy że się zerwał

, jeżeli jest zobacz czy jest napięty (jeżeli jest luźny to albo się zerwał albo rozsypał się napinacz lub któraś z rolek. )
1 i 2 wariant jest złą informacją. Silnik jest kolizyjny w momencie zerwania paska zawory spotykają się z tłokami co doprowadza do zblokowania silnika.
Naprawa - w tym momencie nie możesz nic zrobić bez dobrego zestawu kluczy i podnośnika oraz części zamiennych.
Jeżeli nie znasz się na mechanice radził bym zaholować samochód do warsztatu który będzie wstanie zweryfikować usterkę.
Jeżeli chcesz spróbować samemu wrzuć informacje na forum opisze krok po kroku co należy robić.